Piękna i zdrowa sylwetka do lata?

Wiele osób ostatnim czasie zadaje sobie pytania ‚jak schudnąć do lata” albo „czy zdążę przygotować moją figurę żeby pokazać się plaży”. Zapytaliśmy o to naszą dietetyk kliniczną – mgr Nataszę Siemienias, która w tym artykule udziela kilku bardzo istotnych porad na temat diety w tym szczególnym okresie w roku.

Nareszcie nasz jadłospis można wzbogacić o mnóstwo smaków i aromatów świeżych warzyw oraz owoców! W dodatku mamy jeszcze troszkę czasu na pozbycie się zbędnych kilogramów. Oto kilka wskazówek, które nam w tym pomogą:

  1. Regularność posiłków

    Pamiętaj aby spożywać od czterech do pięciu posiłków dziennie o stałych porach przykładowo: I śniadanie 8:00, II śniadanie 11:00, lekka przekąska 12:30, obiad 16:00, kolacja 19:00.

  2. Dostarcz organizmowi odpowiednią ilość białka

    Polecane są zwłaszcza chude mięsa (indyk, kurczak, polędwica wołowa, chudy schab), ryby zwłaszcza morskie, jajka, chudy nabiał (twaróg, mleko, jogurt naturalny, kefir).

  3. Spożywaj zdrowe tłuszcze

    Chodzi głównie o kwasy tłuszczowe pochodzenia roślinnego jak oliwa z oliwek, olej lniany, olej z lnianki, olej rzepakowy, olej z czarnuszki, olej z orzechów włoskich oraz kwasy tłuszczowe znajdujące się w rybach. Lub zrób swój ulubiony olej smakowy! Do słoika/butelki włóż świeżą bazylię, rozmaryn, dodaj ząbki czosnku, odrobinę papryczki chilli i zalej całość olejem rzepakowym. Podczas leżakowania od czasu do czasu wstrząśnij. Po kilku tygodniach wystarczy całość przecedzić przez sito wyłożone warstwą gazy i przelać do butelki.

  4. Wybieraj produkty bogate w „zdrowe” węglowodany

    Chodzi o produkty, które zawierają nie tylko szeroko pojęty cukier ale także błonnik, który daje uczucie sytości, pobudza perystaltykę jelit oraz wpływa na zmniejszenie poziomu cholesterolu. Tzw. węglowodany złożone znajdziemy m.in. w brązowym ryżu, makaronie pełnoziarnistym, pieczywie żytnim razowym, roślinach strączkowych, płatkach i otrębach owsianych jak i w kaszy gryczanej.

  5. Spożywaj świeże owoce i warzywa

    Są bogactwem witamin, składników mineralnych, błonnika oraz antyoksydantów, które działają również przeciwnowotworowo oraz przeciwmiażdżycowo.

  6. Ogranicz spożycie soli

    Zrezygnuj z kostek rosołowych, gotowych sosów, produktów wędzonych, serów pleśniowych, żółtych, dojrzewających. Zbyt duża ilość soli może prowadzić do nadciśnienia, powstawania obrzęków a także poważniejszych chorób jak nowotwór żołądka czy też niewydolność nerek.

  7. Unikaj żywności wysokoprzetworzonej

    Chodzi tu o produkty typu fast food, białe pieczywo, wyroby cukiernicze, jogurty „kolorowe”. Zawierają one głównie kalorie, konserwanty, polepszacze, tłuszcze tzw. trans oraz inne składniki, które mogą prowadzić do wielu chorób dietozależnych w tym cukrzycy typu 2, nadciśnienia, miażdżycy oraz nowotworów.

  8. Pamiętaj aby dużo pić

    Nie masz ochoty na wodę? Dodaj do niej trochę świeżej mięty, zielonego ogórka, arbuza, natki pietruszki, limonki lub innych odświeżających ziół i owoców. Jeśli jesteś smakoszem kawy, pamiętaj, że na każdą filiżankę kawy przypada dodatkowo jedna do dwóch szklanek wody! Więcej wody wypijaj także w trakcie upałów, wysiłku fizycznego czy też choroby.

  9. Dieta to nie wszystko

    Nie zapomnij o aktywności fizycznej, która obok diety jest najważniejszym elementem jeśli chodzi o redukcję masy ciała.

UWAGA: NIE MA IDEALNEJ DIETY DLA KAŻDEGO!

Dieta powinna być dostosowana indywidualnie do Ciebie! Powinna uwzględniać Twoje schorzenia, alergie pokarmowe, przyjmowane leki oraz preferencje smakowe! I co najważniejsze – powinna zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu!

GODZINY OTWARCIA

PN.-PT. 8:00 – 20:00
TEL 1. +48 61 66 88 444
TEL 2. +48 61 66 88 445
EMAIL recepcja@szpitalpodolany.pl

Umów wizytę

NASZE GABINETY

Wszystkie treści dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

POTRZEBUJESZ KONSULTACJI?

Wypełnij szybki formularz i zasięgnij porady specjalisty w Poznańskim Centrum Otolaryngologii

Wysyłając wiadomość wyrażasz zgodę na to, żeby Szpital Podolany kontaktował się z Tobą pod podanym numerem telefonu lub adresem e-mail i oświadczasz, że zapoznałeś/-aś się z Polityką prywatności

[recaptcha]